آموزش نوشتن پلاگین برای pmmp (بخش اول)Reviewed by امیرعباس on Jun 12Rating: 5.0آموزش پلاگین نویسی ماینکرفت پی ای

آموزش نوشتن پلاگین برای pmmp (بخش اول)

آموزش نوشتن پلاگین برای pmmp (بخش اول) bandicam 2018 06 12 14 35 32 407

سلام امیرعباس هستم اومدم امروز با یه مطلب توپ به اسم آموزش نوشتن پلاگین برای pmmp (بخش اول) و قراره با هم یه پلاگین بسازیم.

تو این مطلب از برنامه notepad++ برای کد نویسی استفاده کردیم.

1-برنامه ای مشابه با notepad++ یا خود این برنامه رو نصب میکنیم.
2-یه پوشه در دکستاپ ایجاد میکنیم.
3-یک فایل text ایجاد میکنیم و پسوند اون رو از txt به yml تغییر میدیم و اسم اون رو هم plugin میکنیم و یه پوشه هم به اسم src میسازیم.در نهایت باید همانند عکس زیر این فایل هارو داشته باشیم.

آموزش نوشتن پلاگین برای pmmp (بخش اول) bandicam 2018 06 12 14 41 58 536

حالا plugin.yml رو که ساختیم باز میکنیم.

باید توش اینارو که در زیر به شکل جدول در آوردم بنویسید.

test-plugin :name
test\test :main
1.0.0 :version
[3.0.0-ALPHA12] :api
Amirgta1 :author

نام(name):یعنی اسم پلاگین مثلا ما زدیم test-plugin
(main):یعنی فایل اصلی که قرار توش کدای پلاگینو بنویسیم
(version):یعنی ورژن هرچیزی میتونه باشه هم عدد هم مثلا بزاریم beta
(api):این همون بخش اصلیه که اگر تغییرش بدین شاید دیگه تو pmmp خونده نشه ولی میشه از چندتا api ساپورت کرد مثلا:[3.0.0-ALPHA7, 3.0.0-ALPHA8, 3.0.0-ALPHA9, 3.0.0-ALPHA10, 3.0.0-ALPHA11, 3.0.0-ALPHA12]
(author):نویسنده پلاگین اینم هرچی خواستین بنویسن مثلا آقای x
در نهایت باید مثل عکس زیر بنویسیم

آموزش نوشتن پلاگین برای pmmp (بخش اول) bandicam 2018 06 12 14 52 35 590

خوب حالا میرم سر اصل کار تو پوشه src یه پوشه میسازیم به اسم test (چون خودمون گفتیم که test رو باید از پوشه test بگیره و بعد تو اون پوشه یه text دیگه میسازیم و فرمتشو .php و اسمشو test میکنیم عین عکس زیر:

آموزش نوشتن پلاگین برای pmmp (بخش اول) bandicam 2018 06 12 14 55 38 810

بازش میکنیم و توش باید چندتا کار اولیه رو انجام داد در اول باید کد زیر رو نوشت

آموزش نوشتن پلاگین برای pmmp (بخش اول) bandicam 2018 06 12 15 12 01 952

حالا مثلا میخوایم کدی بنویسیم که اگر کسی وارد سرور ما شد جونش به جای یه ردیف دو ردیف بشه گیم مودش به طور اتومایتک survival بشه و صدای تلپورت اندرمن پخش بشه و یه پیغام براشون بره برا همین دو تا use جدید اضافه میکنیم عین عکس زیر و کد رو مینویسیم عین عکس زیر(البته یه تابع دیگه هم باید باشه تا پلاگین کار کنه)

آموزش نوشتن پلاگین برای pmmp (بخش اول) bandicam 2018 06 12 15 39 38 786

 

حالا سیو میکنیم و در اینجا به ساده ترین روش کدی نوشتیم که تغییراتشو در عکس زیر مشاهده میکنید

آموزش نوشتن پلاگین برای pmmp (بخش اول) photo 2018 06 12 16 44 39

سورس پلاگین رو هم به همراه یکم تغییرات برای رفع باگ براتون فرستادم

دانلودسورس

بروزرسانی

سلام مهران ایران هستم دوستان درخواست دادن که سورس کد رو توضیح بدیم من یه توضیح مختصر بهتون میدم

آموزش نوشتن پلاگین برای pmmp (بخش اول) bandicam 2018 06 12 15 39 38 786

خب اول از همه سمت چپ میتونید شماره خطر رو مشاهده کنید من بر اساس شماره خط بهتون توضیح میدم
از use ها خط 8 و 9 مهم هستش (use مهم هستش و برای کد نوشتن در پلاگین باید حتما از use مخصوص استفاده کنید اینجا ما نیاز به برخی use ها داریم مثلا چون میخوایم صدای اندرمن بیاد باید قبلش use کنیم صدای اندر من رو)
-خط 9 ادرس صداها هستش اگه سورس سرورساز رو داشته باشید میتونید راحت هر صدایی که خواستید رو بزارید یعنی ادرس اون صدا رو بدید درست مثل الان که امیر عباس ادرس اندرمن رو داده
-خط 8 هم که اطلاعات مربوط به ورود سرور رو میگیره

-در خط 18 میگیم وقتی پلیر وارد سرور شد اتفاقات زیر بیوفته …اتفاقاتی که بین { } هستن

-در خط 19 متغیر پلیر رو تعریف میکنیم برای پلاگین که میگیم اطلاعات پلیر رو در $player ذخیره کن

-در خط 20 چون میخوایم جون دو ردیف بشه جون رو تنظیم کردیم روی 40 چون جون در حالت معولی جون 20 تا هستش

-در خط 21 هم حداکثر قلب های بازی رو مشخص میکنیم که 40 تا هستش …

-در خط 22 ما گیم مود رو بر روی سورویال تنظیم میکنیم

-در خط 23 ابتدا مشخصات level رو میگریم تا بتونیم تغیر توش ایجاد کنیم و صدا رو اضافه کنیم سپس یک صدای جدید اضافه میکنیم

-خط 24  این خط باعث میشه که پیامی که بین کروشه هست ” ” نمایش داده بشه برای پلیر سپاس از نظراتتون

 

اگر از این مطلب خوشت اومد و دوست داری خودتم مطلب بفرستی میتونی با زدن بر روی اینجا نویسنده سایت ما شی


اگر دوست داشتی به کانال McpeModدر تلگرام یه سری بزن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *